tomklijnsmit.reismee.nl

Cuba dag 2: Havana

Vanmorgen moesten we een beetje haasten. We hadden begrepen dat we na Alexis' verhaal nog konden ontbijten en dat we daarna pas naar Havana zouden gaan maar dit klopte niet dus moesten we heel snel ons omeletje naar binnen proppen om vervolgens in de bus te stappen voor een tour door Havana. We hebben trouwens onze Engelse medereizigers ontmoet, Thomas en Jessica.

In Havana aangekomen hebben we als eerste het Plaza de la Revolución bezocht. Dit is een groot plein omringd door een aantal ministeries. Eén hiervan heeft een grote afbeelding van Ché Guevara op de gevel. In het midden van het plein staat een mooi hoog monument waarvan iedereen een hoop foto's maakte. Daarna zijn we naar een likeurfabriek(je) geweest waar we naast kijken ook mochten proeven. Dit sloeg niemand uiteraard af, ook al was het pas elf uur 's ochtends... Voordat we weg gingen werden er nog een paar flessen Légendario ingeslagen voor later in het hotel en daarna vertrokken we naar de oude binnenstad van Havana. Hier hebben we een tijd lang rondgelopen langs allerlei mooie pleintjes en statige oude gebouwen waar Alexis een hele hoop over wist te vertellen. Tussen de bedrijven door hebben we nog geluncht in een gezellig restaurantje en onze eerste mojito van de vakantie gedronken op het terras van hotel Inglaterra. Zo rond vier uur waren we weer terug in het hotel. Hier aangekomen heeft Alexis meteen het vliegveld gebeld om te vragen hoe het zat met Roland z'n koffer. En er was gelukkig goed nieuws, want ze verwachten dat de koffer vannacht bij het hotel wordt bezorgd. Morgenochtend is de koffer dus hopelijk terecht!

We werden pas om zeven uur weer in de lobby verwacht om weer terug naar de stad te gaan voor het eten dus hadden we genoeg tijd om even lekker te gaan zwemmen in het mooie hotelzwembad. Hierna lekker opgefrist en Tijgernootjes gegeten die ik van thuis had meegenomen en even na zeven uur weer in de bus gestapt. We hebben bij een restaurantje in een achterafbuurt gegeten. Het restaurant zag er leuk uit. Helaas was het eten niet echt goed. Engelse Thomas vond zelfs een stukje metaal in z'n vis. Na het eten zijn we nog naar een gezellig barretje geweest voordat de buschauffeur ons om half elf weer oppikte en naar het hotel bracht. We hebben nog een biertje in de lobby gedronken en daarna zijn we eigenlijk vrij snel naar onze kamer gegaan, waar het door de airco heerlijk koel is. Dat hebben we wel verdiend na onze eerste kennismaking met de Cubaanse hitte.

Roland

Heey Tom,

Heel leuk al die verslagen, ik herbeleef het weer helemaal. Leuk!!!!!

IK WIL TERRRRRRUUUUGGGGG